Je lépe se opotřebovat než zrezivět

USA & Kanada 2009

29.08.2009 16:27

Den 46 – Krása kalifornských pouští

Ráno se polámaný probouzíme naposledy v hotelu a trávíme dopoledne jako většina českých nezaměstaných: cachtáme se pod palmami v azurově čisté vodě bazénu luxusního hotelu v Las Vegas. Na dvanáctou vracíme klíče a nasedáme do auta. Je opět příjemných 44 ve stínu a v autě tak 70. Dnešní plán je...
18.08.2009 19:53

Den 45 - Hoover Dam, shopping & night live

To byl zase den, že sotva lezem. Začal klasicky: naplánovali jsme si o 50% více věcí než lze stihnout, a nakonec jsme je stihli. Takže popořadě: Asi na desátou jsme vyrazili na největší americkou (a než vznikly v Číně Tři soutěsky tak i světovou) přehradu Hoover Dam, která byla vybudována na...
17.08.2009 18:47

Den 44 – Las, vole, Vegas!!!

Ráno rychle balíme stan a vyrážíme ze Zionu směr Vegas. Mijíme hranici Utah-Nevada, kde má být údajně ještě větší vedro, čemuž se nám už ani nechce věřit. Ale je to skutečně tak: 110 fárnhajtů, asi 45 stupňů. Potvrzuje se tak, co říká průvodce: Nevada je nejvíc nehostinný stát v USA, samá...
17.08.2009 18:34

Den 43 – Den kdy vyschl potok

Na dnešek máme ambiciózní plány, hodláme zdolat druhou nejhorší tůru v parku – Observation Point. Má to být delší a vyšší než než včerejší Angeles Landing, a navíc celodeňák. Už v noci ale přichází brutální vedro. Spíme nahý na spacáku a i to je málo. Brutus. Už ráno z nás teče, tak měníme plány a...
16.08.2009 23:07

Zajímavost č. 15 – Kosa i neskutečné vedro

V Bryce je přes den 74 a v noci kolem 38, v Zionu přes den kolem 100 a v noci 67. Čiliže v jednom parku je v noci téměř stejně jako v jiném parku pouhých dvě stě kilometrů vzdáleném přes den. Mezi nejvyšší a nejnižší teplotou je rozdíl cca 62 fárnhajtů a to jsou...
16.08.2009 22:58

Zajímavost č. 14 – Časová pásma, pivo, děti a Francouzi

No všechno tu není zas tak úplná bomba, takže pár kritických slov na témata, která nás zde moc netěší a někdy vyvolají i ostřejší výrazy (například „saprlot“) Časová pásma – jak zlatě je nám v naší domovině, kde se čas mění až v Anglii nebo v Rusku. Tady se teď pohybujeme na hranici,...
16.08.2009 22:49

Den 42 – Místo, kde přistávají andělé

Vstáváme na sedmičku a máme radost, že pár kapek co nám v noci dopadlo na stan nepřineslo déšť, takže nemusíme čistit stan. Rychle balíme stan a valíme do sousedního národního parku Zion, který je vzdálen jen 130 km. Jelikož je tam pouze jeden kemp (v druhém se hraje na rezervace, takže je od...
16.08.2009 22:37

Den 41 – Celodeňák oranžokrálovstvím

Ráno už na nás sluníčko juchalo a tak jsme se vydali na „nejobtížnější“ tůru v Bryce – Fairyland loop trail, která měla asi 13 km a 600 převýšení. Nejvíce nás ale lákal fakt, že pro svou délku je téměř liduprázdná, jak nás informovaly paní v infocentru. Trasa super, ta oranžová scenérie nás...
16.08.2009 22:32

Zajímavost č. 13 – Cenové okénko

S cenami je to jako u nás – liší se dle oblastí, obchodů….. Ale jen tak zhruba byste měli představu.   Co je levnější než u nás: -         benzín -         oblečení (v normálním obchodě tu najdete trička kolem...
16.08.2009 22:17

Zajímavost č. 12 – Stylové ubytko

Kromě klasických, hotelů, motelů a kempů tu můžete najít i  stylové ubytko. Ať už rádoby staré chatky alá divoký západ nebo drsné drsné hory nebo týpýčka. S těmi jsme se setkali v St. Mary což je vjezd do NP Glacier a teď tu v Bryce u hotelu Ruby. V prvním případě to byla...

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode